""
2008-11-08 Autor: Uko 
Kategooria: Maastikud

Komme: 51  Keskmine: 4.0000
4 PriitS (<°·HHH<) 08.11.08 15:49  
raami tahaks suuremat, siis tekiks natuke rohkem avaruse tunnet ehk? muidu meeldib
4 Berit (<°·HHHH<) 08.11.08 16:32  
värvid sulavad ilusti üksteise sisse... :)
5 hanno (<°·HHHH<; 4.1470) 08.11.08 19:51  
maailma tekkimine
4 pahkmarg (<°·HHH<) 08.11.08 20:25  
5 janograf (<°·HHHH<; 4.8536) 08.11.08 20:45  
!
3 matemaatik (<°·HHHH<; 4.8970) 08.11.08 21:21  
igaaaav!!!
  Smiley (<°·H<) 08.11.08 21:28  
Enough with the cotton-candy water already. It's interesting once or twice but then it becomes boring.
2 Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 08.11.08 22:38  
tohohh...kivid ja meri.
  kaups (<°·HHHH<; 4.9724) 08.11.08 23:51  
Netse, pilt pole pilt kui sellel on vaid loodus ja pole lavastust? Jääb selline mulje kui su käitumist veidi jälgida. Get over it.
5 jänesh (<°·HHH<; 5.0000) 09.11.08 00:03  
Igavus on meeleseisund.
  jassa (<°·HH<) 09.11.08 00:37  
Vägev!
  kiilas (<°·H<) 09.11.08 00:46  
väga hea, pilveräbalad on eriti head ja annavad pildile kõvasti juurde. 5
  musikäpp (<°·HHH<; 4.8767) 09.11.08 01:37  
Sarnaseid pilte viimasel ajal nii palju nähtud ... ei tekita emotsiooni enam. Taevas natuke päästab aga see kollane/oranž jookseb gradiendina ebaloomulikult merele ...
5 hundirattur (<°·HHHH<; 4.9778) 09.11.08 11:18  
tõesti kena. igati korrektne vormistus. ma siin mõtlen, et kui "taolised" pildid ei meeldi, siis on mõistlik ju mitte hinnata. ma saa üldse aru sellest maitse järgi hindamisest kui pilt ei meeldi jrl 1, kuigi pilt võib olla täiesti tasemel või umbes nii:P
5 pahkmarg (<°·HHH<) 09.11.08 11:57  
Tegelt jah!
3 Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 09.11.08 12:46  
Samas Hundirattur, pole ju olemas miskit universaalset ilusa elik "õige" pildi valemit, nii tegemise kui hindamise mõttes. Ainus asi mille järgi saab hinnata ongi ju see, kas ta meeldib või mitte, miks siis mitte seda ka vastavalt hinnata? Tehti ju kunagi ka miski montaaž naisest, kus komplekteeriti kokku maailma ilusaimad silmad, suud, rinnad jms, ning pandi need kõik kokku üheks pildiks ja tulemuseks oli uskumatu värdjas. Ometi olid KÕIK detailid eraldi võetuna viimase peal. Siin samuti - taevas on ilus, kivid ei ole liiga varjus ja on lausa kenad, vesi on sobivalt pikast särist kena, kuid kõik kokku on tavapärane, nii nagu neid siin ennegi on olnud ja tuleb veel. Ja see on see, mis mulle paistab, ning nagu näha paistab ta jälle teistele hoopis teisiti, mis on ju väga hea ja las need asjad nii olla. Näiteks mulle ei meeldi ooper?
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 09.11.08 12:53  
Ja lisaks ei mõista ma küsimärgi vajadust oma viimase lause lõpus.
  kaups (<°·HHHH<; 4.9724) 09.11.08 13:46  
Pakun, et kui sulle ei meeldi ooper siis sa ei kuku seda tümitama seetõttu vaid lihtsalt ei kuula ooperit. Kui sulle ei meeldi looduspilt kui selline või ei tea nishist suurt midagi - tegele teiste fotograafia nishidega. See, et pildil on kivit ja meri iseenesest ei saa olla lühinägelik põhjus. Iseküsimus on konkreetne pilt kui selline fotona.
4 kaups (<°·HHHH<; 4.9724) 09.11.08 13:48  
Pildile 4, supervärvid ja hää valgus, motiiv ise tavapärane.
  matemaatik (<°·HHHH<; 4.8970) 09.11.08 13:55  
See ooperi võrdlus ilmselt ei olnud väga õnnestunud. Ma võrdleks seda hoopis ooperiga kus on supper ilusad dekoratsioonid aga terve ooperi aja lauldakse ainult ühte aariat.
  matemaatik (<°·HHHH<; 4.8970) 09.11.08 13:56  
kaupsi rõõmuks "supper" kahe "p"-ga.
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 09.11.08 14:23  
Ma arvn, et siin ongi see vahe (vähemalt minu jaoks), et 1-ga hindamine ei tähenda tümitamist, vaid pelgalt enda hinnangu andmist pildile. Ja on mu meelest normaalne, et kõik võivad vabalt oma hinnangu anda. Teine asi on see, et kelle hinded või kommentaarid sulle korda lähevad. Kui mina teen maastiku pildi, siis Kaupsi ja Hundiratturi (ja veel mõne, kelle analoogsete töödega kursis olen) arvamused lähevad mulle väga korda. Suht savi on arvamustest kelleltki, kellel midagi ette pole näidata ja suht hea tagasiside saab tegelastelt, kes analoogseid pilte eriti ei tee ja annavad madalama hinde, kuid hindavad pilti mõneti kõikide piltide võrdluses. Mina saan oma vajaliku tagasisede kätte, hinne tuleb siin muidugi kokku keskmine kõikide niššide peale. Midagi halba ma selles ei näe. Võiduajamiseks on ju parmaidki kohti kui siinne. Kui mulle ooper ei meeldi siis ma tegelikult ikkagi ütlen seda. Siinne olukord on mu meelest sarnane kui firma jõulupeole kutsutakse ooperilaulja, strippar ja mustkunstnik. Kõik on juba veidi svipsis - ooperilauljale üüratakse kaasa, mustkunstnikult varastatakse jänes ja stripparit näpitakse. Samal ajal üritavad viisakamad kodanikud teisi korrale kutsuda ning rahvakuntsnike ees vabandada. Üldine möll. (need võrdlused kipuvad mul üha hullemaks minema)
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 09.11.08 14:24  
Ma arvn, et siin ongi see vahe (vähemalt minu jaoks), et 1-ga hindamine ei tähenda tümitamist, vaid pelgalt enda hinnangu andmist pildile. Ja on mu meelest normaalne, et kõik võivad vabalt oma hinnangu anda. Teine asi on see, et kelle hinded või kommentaarid sulle korda lähevad. Kui mina teen maastiku pildi, siis Kaupsi ja Hundiratturi (ja veel mõne, kelle analoogsete töödega kursis olen) arvamused lähevad mulle väga korda. Suht savi on arvamustest kelleltki, kellel midagi ette pole näidata ja suht hea tagasiside saab tegelastelt, kes analoogseid pilte eriti ei tee ja annavad madalama hinde, kuid hindavad pilti mõneti kõikide piltide võrdluses. Mina saan oma vajaliku tagasisede kätte, hinne tuleb siin muidugi kokku keskmine kõikide niššide peale. Midagi halba ma selles ei näe. Võiduajamiseks on ju parmaidki kohti kui siinne. Kui mulle ooper ei meeldi siis ma tegelikult ikkagi ütlen seda. Siinne olukord on mu meelest sarnane kui firma jõulupeole kutsutakse ooperilaulja, strippar ja mustkunstnik. Kõik on juba veidi svipsis - ooperilauljale üüratakse kaasa, mustkunstnikult varastatakse jänes ja stripparit näpitakse. Samal ajal üritavad viisakamad kodanikud teisi korrale kutsuda ning rahvakuntsnike ees vabandada. Üldine möll. (need võrdlused kipuvad mul üha hullemaks minema)
  Sirabella (<°·HHHH<; 4.9012) 09.11.08 16:49  
Aamen, hästi öeldud Jussi poolt!
  hundirattur (<°·HHHH<; 4.9778) 09.11.08 17:39  
:))
  jänesh (<°·HHH<; 5.0000) 10.11.08 11:17  
Ma arvan siiski, Üks Juss, et on asju mis mulle ei meeldi, kuid mille puhul ma olen nõus möönma, et see võib olla väärt, et ma lihtsalt ei saa sellest aru vms. Ja sellisel puhul ei näe ma, et minu "1" väljendaks midagi muud peale mu arrogantse enesekeskuse. Taandada kogu hindamine yksnes postmordernislikule "mullemeeldimisele" jätaks hindamisele pelga eneserahuldamise osa.
Kellegi teise puhul ei pruugi see muidugi nii olla.
On ilmselge, et ei see hindamine siin ega mitmed hindamised mujal pole kuidagiviisi iseeneslikult objektiivsed; mistahes hindamisele annab kaalu ennekõike (või yksnes) see, kas hindajad jagavad (või on yleydse suutelised tekitama) mingit yhist märgilist ruumi. Filosoofiline kysimus.
Teisalt pole muidugi mõtet hindamist yle tähtsustada. Aja viitmiseks ja igavuse peletamiseks yhtesid kuni viisi laduda on kah kahtlemata lõbus, ja kuni sest kaaskodanikele ohtu ei kasva (nt mõni lootusetult tõsimeelne ja frustreeritud kala kuskilt pumppyssi ei hangi), ei näe ma selles muidugi midagi taunimisväärset ;)
4 Elvin (<°·HHHH<; 4.9365) 10.11.08 11:36  
  pirr (<°·H<) 10.11.08 11:39  
j. ja ü-j. tegelt on see teil mäng-mängus. mind muidugi kurvastab, et teil pole halligi mida teised arvavad, aga olgu. ise ma nii ei mõtle kui omi asju teen. see pilt on ilus ja maaliline , sarnane omasuguste seas...
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 10.11.08 11:51  
Olen nõus ja üritan sellistel puhkudel mitte hinnata. Kuid minu arust on hea kui ilus merevaade saab ka sellist tagasisidet, et merevaade on igav, kole vms. Miks mitte seda väljendada kui see nii kellegi arust on? Miks mõista hukka kedagi, kes hindab miskitest oma kriteeriumitest lähtuvalt, iga hinne omandab ju konkreetse niikuinii tähenduse alles siis kui avada hindaja enda galerii.
  pirr (<°·H<) 10.11.08 11:55  
...nii et mitte - fotoinimese arvamus siiski oluline pole, mis sest, et tegeleb kujundikeele ja värviga. ma pole solvunud, vaid hämmingus. piirid nii ahtakesed
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 10.11.08 12:07  
Ma vastasin Jäneshile, mis ei tähenda muidugi et siit rohkem vastuseid poleks saand, aga Pirr ma ei saa su jutust midagi aru.
  pirr (<°·H<) 10.11.08 12:12  
tänan, ja pole ka oluline, ma niisama
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 10.11.08 12:35  
Pilt ise on mulle muidugi rohkem meeldima hakanud kui alul
  Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 10.11.08 13:21  
to kaups: ma vaataksin ka jussi jutu poole. Ja sulle võiks ju samamoodi vastata, et "Get over kivide pildistamiest pika säriga".
  kaups (<°·HHHH<; 4.9724) 10.11.08 14:25  
just just, saimegi mõttest "õigesti" aru. aga ma ei tahaks alustada mingit järjekordset demagoogiat kui see on ette teada perspektiivitu.
  Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 10.11.08 14:43  
Kui siis see, et sina hindad eelkõige teostust, vormi. Mina hindan teostust, vormi, innovaatilisust ja sisu. Ma ei saa aru, miks kritiseerida teise inimese kriteeriumeid.
  Uko (<°·HHH<; 4.6829) 11.11.08 09:35  
Tänud teile kõigile, nii hinnete kui kommentaaride eest. Mulle on kõigi arvamus oluline, aga jah, vahel on mõni olulisem kui teine. Teinekord jälle teistpidi. Olgem ausad, arvan, et see kes paremini hindab, selle arvamus on olulisem.:))))))
  Üks Juss (<°·HHHH<; 5.0000) 11.11.08 10:15  
Need on tavaliselt ka inteligentsemad ja muidugi väga ilusad;)
  matemaatik (<°·HHHH<; 4.8970) 11.11.08 10:33  
Aga milline on parem hindamine? Kas see kui võimalikult kõrgeid punkte paneb, või see kui võimalikult objektiivselt seda teeb? Retoorilised küsimused said jälle.
  Uko (<°·HHH<; 4.6829) 11.11.08 10:42  
Ei viitsi suurt filosoofiat rebida. Mitu smily oli isegi juba.
  Uko (<°·HHH<; 4.6829) 11.11.08 11:00  
Sel pildil oli tegelikult konkreetne eesmärk. Kuna hiljuti tekkis A3+ printimise võimalus ja paberid ka välja aetud, tahtsin lihtsalt ühe pildi iseendale seinale teha. Kuna seinad pole kummist, st. mõistlik on vähem aga paremini, siis otsustasin motiivi a la kaups kasuks. Minu meelest loodusmotiiv on selleks alati parim, kui võrrelda mingite lavastuste, sigri-migri või ka portreedega, on seal siis tuttav või veel hullem kui võõras. Tunnistan, uurisin kaupsi pilte (tunnustav mõtteline kummardus siinkohal), et tabada võimalikult õige säriaeg ja siis otsustasin ta veel teile hindamiseks panna. Täna õhtul trükin välja. :))
  twist (<°·HHHH<; 4.4603) 11.11.08 11:01  
minu meelest te lihtsalt devalveerite viie ehk suurepärase... mida te sellest saate?... rahulolu? Kuhu see teid viib? ... diivanile? Vaadates eri kategooriaid paremusjärjestuses, torkab silma ilmne tendents ülehindamisest võrreldes varasemate aegadega. Loomulikult on aeg teine ja eriti tehnika, aga pildid mitte
  hanno (<°·HHHH<; 4.1470) 11.11.08 12:35  
Päike kustub 4,5 miljardi aasta pärast niikuinii ära. Niiet pildistage kõike, mis silma jääb. Ega eriti aega ole järgi jäänud. Vaadakem vahest ka seda, mida teised pildistavad, midagi kasulikku ikka leiame.
5 koopavalvur (<°·HH<; 4.8087) 11.11.08 18:28  
päris kenad kiudpilved.
  jefa (<°·H<) 24.11.09 15:45  
On, on hea ju ! :)
3 Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 24.11.09 15:49  
sõna otseses mõttes on kivist vett välja pigistatud.
  y.uitaja (<°·HH<) 24.11.09 18:47  
puust taevas :) Noh nii ma igatahes algul vaatasin. A... täitsa huvitav...
3 Karel (<°·HHHH<; 4.8111) 07.06.10 15:02  
Huvitav diskussioon :)
  Mad Max (<°·HHHH<) 24.06.12 16:33  
3 Pingviin! (<°·HHH<) 06.05.14 05:43  
5 Mad Max (<°·HHHH<) 16.06.14 09:59  
Tõstan hinnet!